داروسازی پارس حیان، تولیدکننده برتر به انتخاب انجمن داروسازی ایران

dermasafe
نوع پوست
left banner
آشنایی با شایع ترین مشکلات پوستی

موضوعات مقاله

آشنایی با شایع ترین مشکلات پوستی

شایع ترین مشکلات پوستی مسائلی هستند که گهگاهی پوستمان را درگیر می‌کنند و زیبایی‌مان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. تا به حال شده در آینه نگاه کنید و از چشم‌های پُف کرده، پوست آویزان یا چین‌خورده‌ای که مطمئن بودید قبلاً هرگز این‌گونه نبوده، متعجب شوید؟ اگر می‌خواهید علت مشکلات پوستی‌تان را درک کنید و بهترین راه‌حل مورد تأیید پزشکان پوست را برای درمان آن‌ها انتخاب کنید، همراهمان باشید.

1. آکنه از به‌هم‌ریختگی هورمون‌ها خبر می‌دهد

بسیاری از افراد به آکنه می‌گویند جوش جوانی! اما واقعیت این است که آکنه‌های دوران بزرگسالی معمولاً به آکنه‌های دوران بلوغ شباهتی ندارند. دکتر گارشیک می‌گوید که علت بیشتر آکنه‌های دوران بزرگسالی در واقع مشکلات هورمونی است. این آکنه‌ها بیشتر سمت چانه ایجاد می‌شوند و متورم هستند. برای درمان آکنه‌های هورمونی می‌توانید از بنزوئیل پراکسید موضعی استفاده کنید. اگر پوستتان حساس است نیز می‌توانید روی محصولات حاوی گوگرد یا برگ بید حساب کنید.

2. علائم پیری زودرس دارید؟ سلول‌های پوستتان را تقویت کنید

به گفته متخصصان، تحریک فرآیند کلاژن‌سازی پوست بهترین روش برای مقابله با علائم پیری زودرس است. رتینوئیدها به‌عنوان اولین و مؤثرترین تحریک‌کننده‌های کلاژن‌سازی شناخته می‌شوند. علاوه بر رتینوئیدها، می‌توانید از آلفا هیدروکسی اسید نیز برای تقویت سلول‌های پوستتان استفاده کنید. یادتان باشد که هنگام پیاده‌روی زیر نور خورشید از ضدآفتاب با درجه حفاظتی ۳۰ به بالا و کلاه لبه‌بلند آفتاب‌گیر نیز استفاده کنید.

3. گُل انداختن صورت گاهی نشانه آسیب‌دیدگی سد دفاعی پوست است

مهم‌ترین کار در چنین شرایطی، کمک به ترمیم و بازیابی سد دفاعی پوست است. بدین منظور می‌توانید صورت خود را با ژل شستشوی صورت ملایم بشویید و پوستتان را مرطوب نگه دارید. همچنین خوب است از محصولات مراقبت از پوست حاوی نیاسینامید نیز برای کاهش التهاب صورت استفاده کنید. برای پوشاندن قرمزی صورتتان نیز می‌توانید از لوازم آرایشی با تون رنگ سبز استفاده کنید و از زیبایی پوستتان لذت ببرید.

4.پُف زیر چشم می‌تواند نشانه رژیم غذایی یا سبک زندگی ناسالم باشد

حساسیت‌ها، سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد نمک می‌تواند در ایجاد پُف کیسه ‌مانند زیر چشم‌ها نقش ایفا کند. با این حال بی‌خوابی شایع‌ترین علت بروز این مشکل شناخته می‌شود. طبیعی است که برای درمان لازم است ساعت خواب و بیداری خود را تنظیم کنید. برای درمان فوری این مسئله می‌توانید از کرم‌های دور چشم همراه با اپلیکاتور فلزی نیز استفاده کنید تا پوستتان را خنک کند و پٌف را بخواباند.

5. پوست خشک یا ترک‌خورده از کم‌آبی پوست خبر می‌دهد

پوست با بالا رفتن سن به‌تدریج رطوبت خود را از دست می‌دهد. پوست کم‌آب نیز ظاهر شادابی را به نمایش نمی‌گذارد و با ترک و چین‌وچروک، سنتان را بیشتر از چیزی که هست نشان می‌دهد. برای درمان این مسئله که یکی از شایع ترین مشکلات پوستی هم هست، به جای استفاده از مرطوب‌کننده‌های غلیظ که سبب بسته شدن روزنه‌ها و بروز آکنه می‌شود، بهتر است از مرطوب‌کننده‌های سبک و رقیق استفاده کنید.

6. التهاب و قرمزی پوست نشانه روزاسه است

روزاسه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که با علائمی نظیر قرمزی مزمن گونه‌ها، بینی، چانه یا پیشانی خود را نشان می‌دهد. برای تشخیص این مسئله لازم است به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. برای درمان روزاسه نیز کافی است سبک زندگی‌تان را اصلاح کنید، استرس‌هایتان را کاهش دهید، کمتر در معرض تابش نور خورشید قرار گیرید و از محصولات مراقبت از پوست فاقد عطر استفاده کنید.

7. حلقه‌های تیره زیر چشم گاهی ربطی به بی‌خوابی ندارد

جالب است بدانید گاهی ژنتیک در ایجاد حلقه‌های تیره زیر چشم نقش پررنگی را ایفا می‌کند. با این حال جای نگرانی نیست، زیرا می‌توانید با استفاده از کرم‌های دور چشم حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین ث و ویتامین ای، تیرگی زیر چشم را تا حد زیادی محو کنید. اگر این حلقه‌ها کبود رنگ هستند و رگ‌دار، می‌توانید از کرم دور چشم حاوی کافئین نیز برای محو شدن رگ‌ها و تیرگی این ناحیه استفاده کنید.

سخن پایانی

درمان شایع ترین مشکلات پوستی تأثیر بسزایی روی زیبایی و شادابی پوست شما می‌گذارد. اگر از مشکلات پوستی رنج می‌برید، بهترین کار این است که به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید و مراحل درمانی لازم را انجام دهید. سلامتی و زیبایی حق شماست، در حفظ آن کوشا باشید.