داروسازی پارس حیان، تولیدکننده برتر به انتخاب انجمن داروسازی ایران

dermasafe
نوع پوست
left banner
مزایای محصولات طبیعی مراقبت از پوست و مو چیست؟

موضوعات مقاله

مزایای محصولات طبیعی مراقبت از پوست و مو چیست؟

یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم دو مورد از مهم‌ترین جنبه‌های سلامتی هستند که اکثر مردم به آن‌ها توجه دارند؛ اما با این حال گاهی‌اوقات لازم است که برای سلامت پوست و موی خود از برخی محصولات استفاده کنیم. به‌طور متوسط، مردم در طول روز از ده محصول مختلف زیبایی استفاده می‌کنند و خود را در معرض مواد شیمیایی غیرضروری قرار می‌دهند. توصیه‌ی ما به این دست از افراد این است که از محصولات طبیعی مراقبت از پوست و مو استفاده کنند، زیرا این محصولات از مزایای زیادی برخوردارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

1. با پوست شما سازگار هستند

مواد ارگانیک و طبیعی که در مراقبت از پوست مورداستفاده قرار می‌گیرند، استانداردهای مشابهی با مواد غذایی ارگانیک دارند؛ بنابراین می‌توان گفت فاقد مواد شیمیایی خشن و مضر هستند و ضرر کمتری دارند. حال بسیاری از افراد فکر می‌کنند محصولات مراقبت از پوست و مو شیمیایی که خریداری می‌کنند مناسب‌تر هستند و در کوتاه‌‌مدت اثر خود را نشان می‌دهند، اما باید گفت این چنین نیست.

این دست از محصولات که معمولا شیمیایی هستند بعد از یک مدت استفاده آثار منفی خود را نشان می‌دهند؛ به‌طوری‌که ممکن است با استفاده از آن‌ها مشکلاتی چون تحریک پوست، حساسیت و مسدود شدن منافذ پوست رخ دهد. از همین رو پیشنهاد ما به شما این است که محصولات طبیعی مراقبت از پوست و مو را تهیه کنید، زیرا این محصولات با پوست شما هماهنگ می‌شوند و اجازه می‌دهند پوست به تعادل و بازیابی برسد.

 

2. برای شما انتخاب سالم‌تری هستند

محصولات آرایشی که معمولا مورداستفاده قرار می‌گیرند، حاوی مواد شیمیایی مختل‌کننده غدد درون‌ریز از جمله فتالات، سدیم لوریل سولفات و پارابن هستند. این مواد که سرطان‌زا نیز محسوب می‌شوند، سیستم ایمنی شما را نیز دچار مشکل می‏کنند.

بنابراین زمانی که شما از این محصولات شیمیایی و صنعتی استفاده می‌کنید، غلظت مواد سمی در بدن شما افزایش پیدا خواهد کرد که این موضوع مشکلات جدی را برای سلامت کلی بدن، به‌ویژه پوست و مو به همراه خواهد داشت. پیشنهاد ما به شما این است که محصولات طبیعی را جایگزین محصولات صنعتی کنید تا هم خطری شما را تهدید نکند و هم از تاثیرات مثبت محصولات بهره‌مند شوید.

 

3. با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند

از دیگر مزایای محصولات طبیعی مراقبت از پوست و مو می‌توان به سازگاری بیشتر این محصولات با محیط زیست اشاره کرد. در این محصولات از موادی استفاده شده که به‌طور پایدار رشد می‌کنند یا تولید می‌شوند. از طرفی در ترکیبات آن‌ها مواد شیمیایی نیز وجود ندارد، در نتیجه ضایعات و سموم مربوط به این محصولات به‌طور قابل توجهی کم است؛ بنابراین این محصولات علاوه‌برآنکه به زیبایی و سلامت پوست و موی ما کمک می‌کنند، بر طبیعت و محیط زیست نیز اثر مثبتی دارند.

 

4. بسته‌بندی قابل بازیافت یا زیست تخریب‌پذیر

اکثر تولیدکننده‌های محصولات طبیعی مراقبت از پوست و مو برای بسته‌بندی محصولات خود از بسته‌بندی‌های زیست تخریب‌پذیر استفاده می‌کنند تا مشکلی را برای محیط زیست ایجاد نکنند. در نتیجه می‌توان گفت جعبه‌ها و بسته‌بندی‌های محصولات طبیعی دوباره قابل بازیافت و استفاده هستند و نیازی نیست که برای تولید مجدد بسته‌ها به طبیعت آسیبی وارد شود.

 

5. مراقبت موثر از پوست و مو و مقرون به صرفه بودن

یکی از ویژگی‌های مثبت محصولات طبیعی مراقبت از پوست و مو هزینه‌ی مناسب محصولات است و شما می‌توانید این محصولات را در مقایسه با سایر محصولات شیمیایی با قیمت کمتر تهیه کنید. درواقع باید گفت شما هم هزینه‌ی کمتری می‌پردازید و هم بدون آنکه به محیط زیست و طبیعت آسیب برسانید، از فواید و تاثیرات محصولات بهره‌مند می‌شوید.

مزایای مراقبت طبیعی از مو

زمانی‌که شما از محصولات مراقبتی طبیعی نیز  برای موهای خود استفاده کنید، موهای شما سالم‌تر خواهند بود و علاوه‌بر سلامتی ظاهری زیبا و براق نیز پیدا خواهند کرد. محصولات طبیعی که برای مراقبت از مو مورداستفاده قرار می‌گیرند، با موهای شما و همچنین محیط زیست سازگار هستند و فواید دیگری را نیز به همراه دارند.

تاثیر قابل توجه در بهبود وضعیت مو

محصولات مراقبتی غیرطبیعی که برای مو تولید می‌شوند، در ترکیبات خود مواد مختلفی چون سیلیکون دارند که باید گفت این ماده مانع از جذب رطوبت توسط مو می‌شود، اما به‌دلیل آنکه مو را صاف می‌کند محبوب است. محصولات طبیعی فاقد سیلیکون هستند و برای تولید آن‌ها مواد طبیعی را ترکیب می‌کنند. این محصولات بعد از مدتی استفاده تاثیرات خود را نشان خواهند داد و به بهبود وضعیت سلامت موهای شما کمک خواهند کرد.

از پوست سر شما محافظت خواهد کرد

در شامپوهایی که شما معمولا استفاده می‌کنید، ترکیباتی از سولفات و الکل وجود دارد که این ترکیبات می‌توانند باعث تحریک پوست سر، خشکی و خارش شوند که مسلما هرکدام آزاردهنده خواهد بود. محصولات طبیعی مراقبت از پوست و مو فاقد هرگونه ترکیبات خشن هستند و در تهیه‌ی آن‌ها از روغن‌های طبیعی نیز استفاده می‌شود تا به سلامت پوست سر کمک کنند. همچنین باید گفت محصولات طبیعی علاوه‌برآنکه برای شما مناسب هستند، به محیط زیست نیز آسیب نمی‌رسانند و یک انتخاب ایده‌آل هستند.