داروسازی پارس حیان، تولیدکننده برتر به انتخاب انجمن داروسازی ایران

dermasafe
نوع پوست
left banner
معرفی 7 مورد از بهترین ترکیبات طبیعی برای مراقبت از پوست

موضوعات مقاله

معرفی 7 مورد از بهترین ترکیبات طبیعی برای مراقبت از پوست

برای داشتن پوستی زیبا و شفاف، مراقبت از پوست بسیار مهم است. اگر از محصولات شیمیایی مراقبت از پوست استفاده کرده باشید، حتماً می‌دانید که پارابن چگونه تعادل هورمونی‌تان را به‌هم می‌زند و سدیم لوریل سولفات چگونه خشکی و حساسیت را بر پوستتان می‌نشاند. پس اگر می‌خواهید زین پس از پوستتان به‌خوبی مراقبت کنید و زیبایی و جوانی را به خودتان هدیه دهید، با معرفی ۷ مورد از بهترین ترکیبات طبیعی برای مراقبت از پوست همراهمان باشید.

1. آلوئه‌ورا برای پوستی لطیف و زیبا

یکی از بهترین ترکیبات طبیعی برای مراقبت از پوست، آلوئه‌ورا است که پیشینه خواص ارزشمندی که دارد به دوران مصریان باستان بازمی‌گردد. آلوئه‌ورای تازه و آبدار که در عرض دو ساعت پس از برداشت یخ‌زده و خشک شده باشد، بیشترین و ماندگارترین تأثیر را بر سلامت پوستتان می‌گذارد. آلوئه‌ورا برای پوست بسیار مغذی بوده و برای پوست‌های بسیار حساس نیز گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. کافی است آن را با آب مخلوط کنید و از قدرت آبرسانی و پاک‌کنندگی آن برای پوستتان لذت ببرید.

2. کالندولا برای پوستی شاداب و جوان

عصاره کالندولا ترکیب منحصربه‌فردی از آنتی‌اکسیدان‌ها را در دل خود جای داده است و برای محافظت از پوست‌های تحریک‌شده یا ملتهب، بهترین گزینه محسوب می‌شود. از پودر گل کالندولا در لوسیون‌ها و ژل‌های پاک‌کننده مخصوص بچه استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این ماده طبیعی و سالم، گزینه‌ای محبوب برای مراقبت از پوست‌های حساس نیز محسوب می‌شود.

3. عصاره بابونه برای پوستی سالم و درخشان

عصاره بابونه با خواص ضدالتهاب و عطر آرامش‌بخشی که دارد، به‌عنوان معجزه‌ای در مراقبت از پوست‌های حساس شناخته می‌شود. عصاره گیاه بابونه به قدری ملایم است که می‌توانید آن را در برنامه روزانه مراقبت از پوست حساس خود بگنجانید. همچنین می‌توانید از عصاره این گیاه خوش‌عطر برای درمان التهاب پوست خود در اثر تابش نور خورشید نیز بهره ببرید.

4. عصاره گیاه مارشمالو برای پوستی باطراوت و جذاب

گیاه مارشمالو یکی از عالی‌ترین ترکیبات طبیعی برای مراقبت از پوست است. جالب است بدانید که ریشه این گیاه مفید خواص ضدالتهابی بیشتری نسبت به گل این گیاه دارد. عصاره مارشمالو با داشتن خواص ترمیم‌کننده، مغذی و لطافت‌بخش، بهترین دوست پوست شماست. عصاره این گیاه را می‌توانید در بهترین مرطوب‌کننده‌های پوست نیز بیابید.

5. شی باتر برای پوستی بدون چین‌وچروک

شی باتر یکی از مفیدترین ترکیبات طبیعی برای مراقبت از پوست است که از دانه‌های درخت کاریت استخراج می‌شود. شی باتر یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده برای همه افراد با هر سن و سال و جنس پوستی محسوب می‌شود. این ماده ارزشمند با آبرسانی به پوست به ترمیم پوسته‌پوسته شدن و کاهش چین‌وچروک‌ها کمک می‌کند.

جالب است بدانید که شی باتر پوست‌های حساس و تحریک‌شده را نیز التیام می‌بخشد و از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید نیز تا حدودی محافظت می‌کند. شی باتر به‌سرعت و به‌آسانی جذب پوست می‌شود و لایه محافظی را روی پوست ایجاد می‌کند که در درمان اگزمای پوستی بسیار مؤثر است.

6. اسکوالن برای پوستی زیبا، سالم و جوان

اسکوالن روغنی ضدباکتری است که از زیتون گرفته شده و به آهستگی جذب پوست می‌شود. این روغن مفید به‌عنوان یکی از بهترین و مرطوب‌کننده‌ترین ترکیبات طبیعی برای مراقبت از پوست شناخته می‌شود. اسکوالن پوست‌های خسته و حساس را بدون ایجاد حساسیت پوستی، جوان می‌کند. با استعمال کرم‌های حاوی اسکوالن می‌توانید از پوستتان در برابر آلاینده‌های مضر و خشکی هوا محافظت کنید و از جوانی و شادابی پوست خود لذت ببرید.

7. موم زنبورعسل برای پوستی ملایم و لطیف

موم زنبورعسل یکی از بهترین ترکیبات طبیعی برای مراقبت از پوست، پایه‌ای ارگانیک برای آرایش طبیعی، کرم‌های دست و صورت و بالم‌های التیام‌بخش است. تا زمانی که این ماده ارزشمند را در اختیار دارید، هیچ‌گونه نیازی به مواد بهداشتی آرایشی شیمیایی ندارید.

موم زنبورعسل پوستتان را به‌خوبی آبرسانی می‌کند و در عین حال به پوست فرصت تنفس می‌دهد. این ماده مفید برای افرادی که پوست حساسی دارند و منافذ پوستشان در اثر استفاده از مرطوب‌کننده‌های دیگر بسته شده است، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود.

سخن پایانی

ترکیبات طبیعی برای مراقبت از پوست بهترین گزینه برای جوان‌سازی و آبرسانی به پوست‌ هستند. مواد طبیعی موجود در این ترکیبات آن‌قدر مفید و ارزشمند است که شما را از استفاده از محصولات شیمیایی بی‌نیاز می‌کند. با استفاده از ترکیبات طبیعی که معرفی کردیم، به‌آسانی می‌توانید از زیبایی و طراوت پوست خود لذت ببرید.